2008. november 5., szerda

válság van.

Hosszabb ideig nem jelentkeztem, aminek elsődleges oka, hogy jövő héten a drága egyetemünk félévközi vizsgát tart, és minden jóravaló pajtikám, akivel eddig együtt mulattam, most kétségbeesetten próbálja behozni az átaludt tanórák miatti lemaradást. És most nem csak a lelkiismeretes japán-koreai kollégákról beszélek, akik a hétvégék többségét még a nyári szünetben is tanulással töltik, de orosz-bolgár-török barátocskáimat is megszállta valamiféle őrület. Azt ugye mondanom sem kell, hogy a mára tervezett izgalmas hotpot-party is eltolódik másfél héttel a tanulmányi válság miatt. Így hát csak punnyadok, és délutánokat passziánszozok kedvenc hugicámmal a modern technika csodás vívmányainak köszönhetően (neki is csak érettségire kéne tanulnia...). Mivel semmi se történik, érthető módon nem akarom untatni és kiábrándítani lelkes kis rajongótáborom, úgyhogy most is csak néhány apróságról tudok beszámolni.
Az egyik. Tegnap délutánra elérte a BNU-t a gazdasági válság is, aminek első jele a többórás áramkimaradás volt a koleszunkban. Természetesen mivel épp hajmosás után köszöntött be az áramszünet, így egy darabig vizes fejjel kuksoltam a sötét, hideg szobában, mert a füstjelzőberendezés miatt még gyertyát se lehet gyújtani. De hamar meguntam a várakozást, és felruccantam az egy emelettel fölöttem lévő "nyugati:)" étterembe, ahol mióta itt vagyok, első ízben sikerült megkapnom azt, amit vártam. Grillcsirke-salátát... Legalábbis gyertyafénynél annak tűnt. :-)
A másik. Minap épp arra lettem figyelmes, hogy afroamerikai kollégám egy méretes üveglapot tör szét üvöltve a megrettent kis kínai lányka felett, aki a külföldi diákok kedvezményes belföldi utazásainak lebonyolításáért volt felelős. A dühkitörés oka állítólag az volt, hogy a tervezett egyhetes út helyett csak 6-naposat foglalt le a szerencsétlen... Hirtelen nekem is dejavum támadt, de azért igencsak megsajnáltam szegény lányt, aki az elkövetkező pár hetet nyilván idegszanatóriumban tölti majd... Sokak szerint a srácból biztos csak a választások miatti feszültség tört elő. Mondjuk ez központi téma is volt az utóbbi napokban, ma például az egyik tanárom lelkesen ecsetelte, hogy mennyire örülnek a sárgák is Obama megválasztásának. Ez be is bizonyosodott, amikor az óráról kifelé jövet megpillantottam az első részegen garázdálkodó vicces kis kínaiakat. :-)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Egy Höhhot i kirándulás még beleférne?
Pár kép a hun múzeumról.

Renibaba írta...

Hát Te meg ki vagy? :-)